2015年9月11日 星期五

Now and Then: The History Of Music (音樂中的今昔之比) --------- 從古至今的Sugar歌曲大拚比:Maroon 5(魔力紅),The Archie Show,Robin Schulz,Baby Bash


Well~聽說再過兩天就是美國知名樂團魔力紅的演唱會,我必須承認我從國中時期就是他們的粉

絲,那時候只要戴上耳機聽上一曲this love,she will be loved,Sunday morning,就覺得心情別好,回 

顧今年初的一月魔力紅推出這一首Sugar的 MV,立刻吸引各界的目光,超級洗腦,不只ICRT電台

全力放送,連逛個街都聽到店家狂播,這首混合disco,funk-pop,blue-eyed soul 曲風的洗腦sugar稱

得上算是今年熱門排行榜的前幾名吧!



Sugar是收錄在魔力紅在去年所發行的第五張專輯" V",由Adam Levine, Lukasz Gottwald, Jacob 

Kasher Hindlin 和 Mike Posner 所寫成的(好多人喔~),接著就衝進告示排行榜hot 100裡的第二名,

因為她輕快又活潑的節奏,為了拍出這首sugar的MV, 主唱Adam特地找來了他的麻吉David 

Dobkin---一位電影導演,以他所導2005年的喜劇電影<<婚禮終結者>>(該電影描述兩位男生闖

進多場陌生人的婚禮為了把到單身的伴娘)為MV的概念來拍.


David  Dobkin


<<婚禮終結者>>2005(沒錯!就是實習大叔的那兩位XD)


所以在去年的2014年底時,魔力紅帶著大家在洛杉磯"crash"了好幾對新人的婚禮(好好喔~我也

想被crash),在MV中他們會突然出現在新人舉行婚禮的飯店,讓在場的人們大吃一驚,接著他們就

直接在現場演唱這首sugar讓觀眾陷入瘋狂又歡樂的氣氛(大家都愛魔力紅,魅力真難擋),MV 一

播出立刻引起大家討論其真實性,wiki指出他們其實跟婚禮籌畫業者聯合挑出適合演出地點的

婚禮有哪幾場,新郎一開始只被告知會有一知名樂團會到他們的婚禮上演出,但後來因為魔力紅

怕會有新人不喜歡他們,怕到時候真的把人家的婚禮 crash就尷尬了,所以後來就只有新郎知道

此事,新娘及賓客都被矇在鼓裡.




國外甚至有媒體逗趣地表示,真不知道新娘子最快樂的時候是說I do還是看到魔力紅在台上唱

sugar,不過後來媒體又爆出其實這些場景其實都是安排好的,有些新人也是演員所扮演的,姑且

不論這些場景的真實性,我想只要歌好聽,主唱帥,大家還是會買單吧!不可否認的是這個婚禮的

概念一定跟主唱Adam和內衣超模 Behati Prinsloo剛新婚有關.

(傳說中的才子佳人 )




(哭泣吧~Adam的粉絲們)





I'm hurting baby, I'm broken down
我很受傷,寶貝,心情陷入了低潮
I need your loving, loving
我需要你的愛,你的愛啊!
I need it now
我現在就要
When I'm without you
只要一離開你
I'm something weak
我就虛弱無比
You got me begging, begging
屈膝卑躬五體投地
I'm on my knees
我苦苦地懇求你
I don't wanna be needing your love
不想得到你那憐憫的點點愛意
I just wanna be deep in your love
只想與你有段瘋狂的愛情
And it's killing me when you're away
你不在我的身邊實在太過要命
Ooh baby, 'cause a bullet don't care where you are
喔親愛的,攘攘塵世危機四伏,我太過擔心
I just wanna be there where you are
我只想緊緊地守護著你
And I gotta get one little taste
所以你怎麼還不讓我嚐點甜頭呢?

Sugar
甜心啊
Yes please
是的我願意!
Won't you come and put in down on me
你願不願意來到我的身邊給我愛情?
Oh right here, 'cause I need
此時此地,我現在就要
Little love and little sympathy
自然流露的那點點愛意
Yeah you show me good loving
若你能好好愛我
Make it alright
就該認真對待
Need a little sweetness in my life
我的生命裡需要這點甜蜜
Sugar
甜心啊
Yes please
是的我願意!
Won't you come and put it down on me
你是否願意來到我的身邊給我愛情

My broken pieces
我那破碎的心
You pick them up
被你拼湊完整
Don't leave me hanging, hanging
請別讓我等著讓我乾著急
Come give me some
快給我一點點愛
When I'm without ya
你一不在我身邊
I'm so insecure
我好沒安全感
You are the one thing, one thing
你就是我的唯一,我的唯一
I'm living for
我如此需要你
I don't wanna be needing your love
不想得到你那憐憫的點點愛意
I just wanna be deep in your love
只想與你有段瘋狂的愛情
And it's killing me when you're away
你不在我身邊實在太過要命
Ooh baby, 'cause a bullet don't care where you are
喔親愛的,攘攘塵世危機四伏,我太擔心
I just wanna be there where you are
我只想緊緊地守護著你
And I gotta get one little taste
所以你怎麼還不讓我嚐點甜頭啊!

Sugar
甜心啊
Yes please
是的我願意
Won't you come and put in down on me
你願不願意來到我的身邊給我愛情
Oh right here, 'cause I need
此時此地,我現在就要
Little love and little sympathy
自然流露的點點愛意
Yeah you show me good loving
若你能好好愛我
Make it alright
就該認真對待
Need a little sweetness in my life
在我的生命裡需要這點甜密
Sugar (Sugar)
甜心啊
Yes please (Yes please)
是的我願意
Won't you come and put it down on me
你願不願意來到我身邊給我愛情?

Yeah, I want that red velvet
是的,我愛紅色天鵝絨
I want that sugar sweet
我也愛我的寶貝甜如蜜糖
Don't let nobody touch it
別讓他人動手腳
Unless that somebody is me
除非那人是我
I gotta be a man
我可是你的男人
There ain't no other way
這事上無可商量的餘地
'Cause girl you're hotter than southern California bae
因為女孩啊你太火辣了,連南加州的妞兒都遜色三分
I don't wanna play no games
我不想跟你耍什麼小把戲
I don't gotta be afraid
為愛我無所畏懼
Don't give all that shy shit
就把害羞都丟到一邊
No make up on
不必遮遮掩掩
That's my
這就是我




Nicki Minaj和魔力紅的混音版



當我聽到魔力紅的這首sugar立刻就聯想到1970年代有一首當紅的歌曲也名為"Sugar,Sugar"是

由 Jeff Barry和 Andy Kim 所合寫的,這首Sugar,Sugar收錄在一個由Don Kirshner和Ron Dante所

組的團的專輯<<Everything's Archie>>,一開始則在1969年的美國電視台CBS每星期六早上所播

的卡通The Archie Show裡的卡通人物所組成的樂團演唱,因為旋律優美且節奏相當輕快,立刻就

衝進告示牌排行榜,甚至位居第一名長達四個禮拜!!!甚至風靡到英國去了~



Jeff Barry


 Andy Kim


<<Everything's Archie>>,專輯封面




The Archies











Sugar, ah honey honey
You are my candy girl
And you've got me wanting you.
Honey, ah sugar sugar
You are my candy girls
And you got me wanting you

I just can't believe the lovliness of loving you,
(I just can't believe it's true)
I just can't believe the one to love this feeling to
(I just can't believe it's true)

Sugar, ah honey hiney
you are my candy girl
and you got me wanting you
honey, ah sugar sugar
you are my candy girl
and you got me wanting you

When i kissed you girl I knew how sweet a kiss could be
(I know how sweet a kiss could be)
Like the summer sunshine pour you sweetness over me
(Pour your sweetness over me)

Pour a little sugar on it honey
Pour a little sugar on it Baby
I'm gonna make your life so sweet, yeah yeah yeah
pour a little sugar on it yeah
pour a little sugar on it honey
pour a little sugar on it baby
I'm gonna make your life so sweet, yeah yeah yeah
pour a little sugar on it honey

Ah sugar, ah honey honey
you are my candy girl
and you got me wanting you
Oh honey honey, sugar sugar..............
You are my candy girl



以Sugar當作是歌名的曲子真的很多,在2003年美國饒舌歌手Baby Bash就和墨西哥裔美籍歌手

Francisco Javier Bautista, Jr.合作發行一首名為Suga  Suga,走的路線就是抒情式嘻哈風路線,其實

還蠻好聽的,而最新的sugar歌曲應該就是今年七月由德國電音DJ Robin Schulz和加拿大歌手

Francesco Yates一起合作 .


Baby Bash



Suga Suga 

歌詞:
So tight, so fly
You got me lifted, you got me lifted

You got me lifted shifted higher than a ceiling
And ooh wee it's the ultimate feeling
You got me lifted feeling so gifted
Suga how you get so fly?

Suga suga how you get so fly?
Suga suga how you get so fly?
Suga suga how you get so fly?
Suga suga how you get so fly?

You know its leather when we ride wood grain and raw hide
Doing what we do, watching screens getting high
Gurl you keep it so fly with you sweet hunnybuns
You was there when the money was gone
You'll be there when the money comes

Off top I can't lie I love to get blowed
You my lil'sugar, I'm yo little chulo
And every time we kick it it's off to the groovy
Treat you like my sticky ickey or my sweet ooey gooey
(Fa real though)

You got me lifted shifted higher than a ceiling
And ooh wee it's the ultimate feeling
You got me lifted feeling so gifted
Suga how you get so fly?

Suga suga how you get so fly?
Suga suga how you get so fly?
Suga suga how you get so fly?
Suga suga how you get so fly?

Now I ain't worried about a thang 'cause I just hit me a lick
I got a fat sack and a super fly chick and uh uh
There ain't nothing you can say to a playa
'Cause doowop, she fly like the planes in the air

That's right she's full grown settin' the wrong tone
I'm diggin' the energy and I'm lovin' her ozone
So fly like a dove, fly like a raven
Quick to politic with some fly conversation

In a natural mood then I'm a natural dude
And we some natural fools blowin' out by the pool
She like my sexy-cool mama with blades on her berate
Rockin' Dolce Gabbana with hydro in the Cabana

You got me lifted shifted higher than a ceiling
And ooh wee it's the ultimate feeling
You got me lifted feeling so gifted
Suga how you get so fly?

Suga suga how you get so fly?
Suga suga how you get so fly?
Suga suga how you get so fly?
Suga suga how you get so fly?

You know its leather when we ride, wood grain and raw hide
Doing what we do, watching twins getting high
Gurl you keep it so fly with you sweet hunnybuns
You was there when the money was gone
You'll be there when the money comes

You know its leather when we ride, wood grain and raw hide
Doing what we do, watching twins getting high
Gurl you keep it so fly with you sweet hunnybuns
You was there when the money was gone
You'll be there when the money comes
(Fa real though)

You got me lifted shifted higher than a ceiling
And ooh wee it's the ultimate feeling
You got me lifted feeling so gifted
Sugar how you get so fly?

Suga suga how you get so fly?
Suga suga how you get so fly?
Suga suga how you get so fly?
Suga suga how you get so fly?

So high like I'm a star
So high like I'm a star
So high like I'm a star
So high like I'm a star






Robin Schulz



Francesco Yates




Sugar by Robin Schulz

歌詞:
She got cherry lips Angel eyes She knows exactly how to tantalize She's out to get you, danger by design Cold blooded vixen, she don't compromise She's something mystical in colored lights So far from typical, but take my advice Before you play with fire, do think twice And if you get burned, don't be surprised Got me lifted drifted higher than the ceiling Ooh baby it's the ultimate feeling You got me lifted feeling so gifted Sugar how you get so fly Sugar how you get so fly Sugar how you get so fly Sugar, Sugar how you get so fly Sugar how you get so fly Sweet talking lady Love how you in tight Sugar we're just a rider, man spies Sean Penn a little bit ethic, one's desire She's out to get you, you can't run, you can't hide She's something mystical in colored lights So far from typical, but take my advice Before you play with fire, do think twice And if you get burned ooh baby, don't be surprised Got me lifted drifted higher than the ceiling Ooh baby it's the ultimate feeling You got me lifted feeling so gifted Sugar how you get so fly So fly Sugar how you get so fly Sugar how you get so fly Sugar, Sugar how you get so fly But you won't get me tonight Got me lifted drifted higher than the ceiling Ooh baby it's the ultimate feeling You got me lifted feeling so gifted Sugar how you get so fly Sugar how you get so fly Sugar how you get so fly Sugar, Sugar how you get so fly Sugar how you get so fly


Anyway,不論是魔力紅的sugar ,the archie的sugar sugar,Baby Bash的suga suga 還是Robin Schulz

的sugar,雖然都是sugar但曲風隨著歌手們特色所展現出來給聽眾相當不同的感受,但是有一點

相當確定的是sugar歌曲在西洋流行音樂史上不只受歡迎還占了一席相當重要的地位,JUST 

GIVE ME MORE SUGAR SUGAR絕對是聽眾們的共同心聲 .



                                                       



沒有留言:

張貼留言